Organické SEO pre váš biznis: Mýty a kruté pravdy v roku 2020

Organické SEO pre váš biznis: Mýty a kruté pravdy v roku 2020

Máte rozbehnutý biznis. Máte vlastnú webstránku, ktorú vám robil šikovný známy alebo dobrá firma. Na sociálnych sieťach vám pribúdajú lajky. Zvažujete e-shop alebo jeho rozšírenie… 

Gratulujem! Ste jedným z množstva šikovných podnikateľov na Slovensku. Mať malý až stredný biznis nie je žiadna hračka. Obetovali ste tomu všetko, svoj čas, financie, učíte sa za pochodu. Nikto vás nepresvedčí, aby ste investovali tisíce eur do marketingu, keď všetky agentúry vám potvrdia: nič vám nevieme zaručiť. 

Rastiete organicky a zatiaľ ste si proste poradili. 

Na Googli to však stále nevyskakuje. Popredné miesta sú zúfalo obsadené.

Teraz je čas na rozšírenie. Noví zákazníci a ich peniaze sú tam, za bránami vyhľadávača. Začínate sa vzdelávať. Ako si nakloniť veľmoc s názvom Google.

Čo je SEO? (Malé pripomenutie)

Jednoduchými slovami:

Optimalizácia pre vyhľadávače (SEO) je spôsob, ako získať vyššiu návštevnosť z vyhľadávačov.

To je všetko. Áno, je množstvo SEO techník, vrátane technického SEO, súborov XML, indexovania, získavania spätných odkazov a ďalších.

Konečným cieľom je však umiestniť sa v Googli na vysokej pozícii – tak, aby ste získali väčšiu návštevnosť

Kto robí SEO? (A kto ho nevie robiť)

Tento článok som napísala na podnet svojho kaderníka, ktorého som sa pýtala na jeho web. Vždy ma zaujíma, ako podnikatelia vnímajú tvorbu svojho webu, ako pristupujú k SEO a ku sociálnym sieťam.

Na moje prekvapenie, spoľahol sa na sľuby známeho, že sa mu za nejakú sumičku „pozrie do adminu“ a „urobí SEO“.

Je obrovské množstvo profesionálov aj špekulantov, ktorí “ovládajú SEO”. Ich triky obsahujú asi toto:

  • Do správnych tagov vám vložíme správne keywordy
  • Odporučíme vám long-tail frázy
  • Do hlavičky stránky vložíme meta tagy
  • Pohráme sa s <title>, <h1>, „alt“, paragrafmi, popiskami a nadpismi
  • Prepojíme vám stránku so sociálnymi sieťami
  • Urobíme vám sémantický web, so schema.org a Google structured data
  • Pripojíme XML sitemapu

To je všetko fajn, avšak…

Hore vymenované je však len počiatočných 10% celého SEO ťaženia (ak chcete, aby to malo vôbec nejaké výsledky)! Je to v podstate len technická „on-page“ príprava.

Opýtam sa:

  • Spomenul niekto rýchlosť načítavania vašej stránky?
  • Je váš web reponzívny, teda sa prispôsobí na mobiloch a tabletoch všetkých veľkostí?
  • Hovorili ste o copywritingu a stratégii tvorby obsahu? (Vysoká priorita!)
  • Ako budú robiť link building (spätné odkazy)? (Vysoká priorita!)
  • Aké sú zdroje keywordov a kto je vaša user persona?

Ak vám váš expert na SEO opomenul niečo z tohto, môžem argumentovať, že je to pravdepodobne človek, ktorý vám chce dobre, ale nemá potrebné znalosti, v horšom prípade špekulant, ktorý si na vás rád za málo muziky privyrobí.

Zhrniem to: Základná SEO optimalizácia je stavebným kameňom vašej webstránky. 

Pri tvorbe webu sa na to musí myslieť dopredu.

Ak si kúpite tvorbu nového webu, táto položka má byť zahrnutá, a to v cene. (Tak, ako to robíme pre našich zákazníkov my na webzatyzden.sk.)

Hotovo? Až teraz sa dostávame ku podstate.

Čo skutočne potrebujete na SEO

Tou tajnou ingredienciou je…

Čas.

Ak nemienite investovať mesačný budget do online reklamy, či už na Google alebo Facebooku, potom potrebujete čas a trpezlivosť.

Bude to trvať dlhé mesiace a dokonca roky. Rýchlokvasky neexistujú, prepáčte. 

Tak ako začať?

1. krok: Pátranie po správnych kľúčových slovách  

Ľudia vyhľadávajú produkty alebo služby, ktoré predávate, len to robia po svojom. Vy na ten spôsob musíte prísť. 

Ak ste stolár, hľadajte na Modrej streche. Čítajte, aké výrazy používajú komentujúci. Hľadajte na fórach a v skupinách, zapisujte si frázy, ktoré vaši potenciálni zákaznici používajú.

Aj Google vám pomôže:

Ak sa napr. chcete umiestniť na výraz “Kozmetický salón Košice”, pozrite na spodok stránky pre ďalšíe odporúčania:

Na toto všetko (čo je relevantné) sa potom zamerajte pri tvorbe obsahu.

Kamarátka nazvala svoju stránku na facebooku “Barefoot obuv Košice”. Podarilo sa jej ocitnúť sa na prvom mieste v Googli, pretože jej zákazníci presne tento výraz vyhľadávajú. 

A je to dobrý výraz, pretože má vysoký kúpny úmysel!

V tomto prípade pomohla Facebook stránka

Aj názov vašej firmy je dôležitý, ale kľúčové slová ešte viac. 

2. krok: Pôsobivý obsah

Google sleduje, či vaša stránka ľudí, ktorí na ňu klikli, uspokojila. Ak na nej strávia krátky čas alebo ju opustia, pretože je pomalá, alebo sa nezobrazí na mobile správne, alebo nenašli okamžitú odpoveď, degraduje ju nižšie

Google vie jednoducho všetko!

Poskytnite návštevníkom články a vizuály, ktoré sú pre nich hodnotné, zaujímavé, emotívne a podnetné

Preto marketéri odporúčajú postovať na Facebook a Instagram niekoľkokrát denne. Preto sa hovorí, “najskôr daj a potom dostaneš”. 

Vytvorte o sebe predstavu, že viete, o čom hovoríte. Dajte ľuďom rady, tipy a triky, podnety, fotografie ako z časopisu, a to všetko zadarmo. Či už vo forme blogu, newslettera, PDF na stiahnutie alebo postov na sociálnych sieťach. 

Ak nemáte nápady, tak dokumentujte. Ako pracujete, ako postupujete, čo ste dnes zažili.

Pravidelná tvorba podnetného obsahu je jediný spôsob, ako získať zákazníkov bez platenia za reklamu.

Je to buď váš čas, alebo vaše peniaze.

Pôsobivý obsah, ktorý sa páči Googlu aj ľuďom, má:

  • Aspoň 1800 slov (ak je to článok. Dlhé články sa aj viac zdieľajú, až o 52%.)
  • Článok na danú tému je skutočne hĺbková analýza problematiky
  • V nadpise sú čísla, emotívne slová a zátvorky (napr. “7 najfotogenickejších miest na Slovensku [fantastické foto]”)
  • Krátku URL adresu (napr. mojastranka.sk/fotogenicke-slovensko)
  • Obrázky na vrchu i počas textu
  • Dobre skenovateľný obsah – nadpisy, odrážky, krátke odstavce, citáty, infografiky
  • Linkujte na aspoň 3 dobré externé stránky (články) i na vlastný iný obsah
  • Každá linka slúži ako kľúčová fráza (napr. veta “V tomto článku podrobnejšie rozoberám ako naimpregnovať detské topánky
  • Nikdy nelinkujte slová “kliknite sem” alebo “v tomto článku”, viď predchádzajúci bod
  • Optimalizujte veľkosť svojich obrázkov (napr. ImageOptim), inak sa stránka bude načítavať pomaly a Google vás penalizuje
  • Ak postujete videá, vždy k nim píšte dôkladné popisy s kľúčovými frázami

Píšte články, aj keď máte “len” informatívnu webstránku alebo e-shop. 
Ak nie ste spokojní so svojim umiestnením na Googli, články a ich zdieľací potenciál sú vaša jediná cesta zadarmo ku návštevníkom, a tým aj novým zákazníkom. 

3. krok: Zdieľanie a link building 

Aby sa vaše články (posty) zdieľali, prípadne aspoň čítali, potrebujete sa písaniu venovať naozaj intenzívne a s vášňou. 

Neexistuje šablóna na virálny obsah, pretože ani ten, komu sa to podarí, to nevie zopakovať. Je to jednoducho o čase a energii.

Ak ste sa stále neposunuli na prvé priečky vyhľadávaní, je čas rozšíriť váš obsah po internete. 

Linkovanie z iných (externých) stránok na vaše články je stále ten najdôležitejší spôsob, akým Google zisťuje vašu “dôveryhodnosť”, a teda kam vás vo vyhľadávaní zaradí. 

Nesmierne záleží na kvalite liniek, ktoré k vám smerujú. Nemôžu to byť linky z kadejakých katalógov, prípadne z link fariem, ako sa im kedysi hovorilo. Takéto praktiky Google už dávno prekukol. 

Spôsoby, ako získať dobré linky:

  • Hľadajte stránky podobné tej vašej. Kontaktujte sa s ich autormi a za nejakú odmenu ich poproste o to, aby vás vo vašich článkoch spomenuli. Vyberte konkrétne články a buďte špecifickí, aby to bolo pre autora čo najjednoduchšie. Zvýšite tým šance, že vašu linku na svoju stránku skutočne umiestni.
  • Vytvárajte obsah, ktorý bude zdieľateľný. Ľudia radi sami linkujú na články, ktoré vyžarujú autoritu, sú dôkladné a zaujímavé, prípadne sú v nich sami spomenutí. Môžete napísať napr. takýto článok: “10 expertov na balyage zdieľa svoje tipy a triky”, kontaktovať vami vybraných expertov a spísať ich rady. Títo ľudia potom na svojich stránkach alebo sociálnych sieťach radi pozdieľajú váš obsah, čím získate väčšiu dôveryhodnosť tak u potenciálnych zákazníkov, ako i u Googlu.

Lepší spôsob, než písať kvalitné a originálne články jednoducho neexistuje. Môžete byť proaktívni a linky si “vyprosiť”, alebo počkať, či vašu cieľovú skupinu zaujmú a pozdieľajú ich sami. 

Ak natrafíte na službu, ktorá vám sľubuje, že vás za malú sumičku zaradí do katalógov a zvýši vám ranking, ruky preč. Nechcete svojej stránke uškodiť. Tieto časy sú preč.


Slovo na záver: SEO je beh na dlhú trať

Ak len začínate, nikto nebude na vašu stránku chodiť a to môže byť frustrujúce. Musíte však vytrvať. Bude to chcieť mesiace práce, kým uvidíte možno čo i len prvého zákazníka. Desaťkrát dajte a potom raz pýtajte. Vytvorte si s návštevníkmi vzťah. Odpovedajte na každý komentár. 

Stojí to za to, pretože váš biznis získa solídny základ a vy neoceniteľné poznatky o svojich zákazníkoch.

Najlepšia investícia je do vlastných skúseností.

Držím vám palce!

Zdroje: https://backlinko.com/seo-techniques#relaunch1

Napísať prvý komentár

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Chcem

Váš email je u nás v bezpečí. Pozrite si zásady ochrany osobných údajov. Audit vykonáme do 72 hodín a odošleme vám na email PDF s reportom.