10 zlatých štandardov dobre fungujúceho webu

Dobrý web zarába. Dobrý web však musí spĺňať aj isté štandardy, aby si ho zamilovali návštevníci i vyhľadávače. Toto vás možno prekvapí…

Základ dobrého webu

Som webdizajnérka už vyše dekádu a toto je môj názor a súhrn desiatich vlastností dobrého webu.

Má vaša stránka to, čo potrebuje, aby uspela?

Nechajte sa inšpirovať!

1. Rich Snippets

Špeciálny kód v JSON formáte, ktorý doplníte na svoju stránku, ktorú Google následne zobrazí na začiatku vyhľadávacích výsledkoch v špeciálnych boxoch, napr. na mape alebo v carouseli.

Množstvo stránok toto ešte nemá, a pritom je to spôsob, ako účinne zvýšiť svoje konverzie (teda množstvo ľudí, ktorí na vašej stránke dôjdu k cieľu, napr. zanechanie kontaktu, kúpa výrobku…)!

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt rich snippets google developers
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt rich snippets google developers

Pozor! Rich Snippets (v preklade štrukturované dáta) sa zobrazia len ak sa vám podarí dostať medzi prvé výsledky v Google vyhľadávaniach, na nejaký výraz alebo slovo.

Preto by ste sa mali zamerať na ďalší bod z nášho zoznamu:

2. SEO optimalizácia

Nuž, téma je to obšírnejšia ako svet, avšak ak do nej nezabrdnete, môžete sa rozlúčiť s množstvom potenciálnych zákazníkov, ktorých sa vám nepodarí osloviť.

O svojich poznatkom o optimalizácii pre Google píšem v tomto článku:

2. Responzívnosť

Vaša stránka sa musí pekne zobraziť na všetkých zariadeniach od mobilov cez tablety po velikánske monitory. Stránky, ktoré nie sú takto prispôsobivé, Google nebude tolerovať.

Vyskúšajte si to na vlastnej stránke hneď teraz!

Chyťte okno prehliadača na pravej strane a posúvajte hore-dole:

4. Osobitý dizajn

Stránka podľa mňa môže byť aj „retro“, no musí vystihovať podstatu vašej značky. Nemusíte sa podobať na všetkých ostatných, podobajte sa hlavne na seba.

Pozrite, čo sa stane, keď podľahnete trendom:

5. Copywriting

Content is king! User is king! Tak tieto heslá poznajú hádam všetci UX dizajnéri na svete. Pretože platia. Poznať svojho zákazníka je kľúčové. Nie je to téma tak web designu, ako celkovo úspešného biznisu. Viete, či vaši zákazníci nazývajú produkty, ktoré predávate „voňavka“ alebo „parfum“? (Zjednodušený príklad, ale chápete.)

Prieskumy medzi zákazníkmi odhalia, akými textami sa im máte prihovárať na svojom webe a ako nazývať stránky, kategórie a produkty.

Začnite sa pýtať!

6. Vlastné fotografie

Fotobanky sú dnes dostupnejšie než kedykoľvek predtým. Za kvalitnú fotku už nemusíte dokonca zaplatiť ani cent (viď www.unsplash.com). Autentickosť je však kľúčom k srdciam (a peňaženkám) vašich zákazníkov.

Na vašom webe by mali byť fotky vašej tváre, vášho tímu, vašej dielne, kancelárie, z mítingu, postupy prác.

Stačí aj jedna. Hlavne, že je skutočná.

Tu je dôkaz: Marketing Experiments otestovali, ktorá fotografia bude mať vyššiu konverziu, usmievavá tvár z fotobanky, alebo fotka skutočného riaditeľa. Registrácie v druhom prípade vzrástli o 35%.

7. Prístupnosť

Ľudia majú plno preferencií a obmedzení. Niekto nevidí dobre, niekto neznesie bielu či animácie a samo-spúšťacie videá (ktoré dokonca môžu predstavovať zdravotné riziko pre epileptikov!). Iní zase kvôli šetreniu dát browsujú bez Javascriptu.

Vyskúšajte si to teraz.

Viete stránku ovládať aj bez myšky?

Ako sa zobrazí, keď vypnete Javascript?

Teraz vypnite aj CSS.

Bez CSS či JavaScriptu sa môžete pozrieť, či je stránka správe štrukturovaná

Má štruktúra vašej stránky správnu postupnosť (sémantiku)? Majú všetky obrázky popisky? Má vaša stránka tmavý mód pre ľudí, ktorí si nastavili v operačnom systéme tmavú preferenciu? Všetci vaši zákazníci by mali mať možnosť vašu stránku plnohodnotne použiť.

8. Rýchlosť načítania

Množstvo ľudí stránku opustí do 2 sekúnd, ak pri načítavaní okamžite niečo neuvidia. Je nesmierne dôležité, aby bol web optimalizovaný na okamžité, alebo aspoň bleskovo rýchle zobrazenie.

Dokonca aj Google testuje vaše stránky na rýchlosť!

Google Page Speed Insights

Ako sa darí tej vašej?

Zadajte svoju webovú adresu do testovača rýchlosti od Googlu.

9. Odporúčania

A tu je niečo z psychologického okienka.

Každý web by mal, nech predáva čokoľvek, obsahovať odporúčania od existujúcich zákazníkov alebo expertov z daného poľa.

„Social proof“ je silný faktor pri rozhodovaní, či kúpiť alebo nekúpiť. Môže to byť i vo forme lôg firiem, s ktorými ste spolupracovali, no tie musia byť všeobecne známe (inak ten efekt nefunguje).

Dovoľte tiež zákazníkom zanechať vám recenziu. Toto všetko zvyšuje vašu kredibilitu.

My sme na našej stránke Web za týždeň použili recenzie, ktoré sme zozbierali na našom Google My Business profile:

Recenzie z Googlu prepísané na našej webstránke

10. Gramatika

I jedna jediná chybička zaseje semienko pochybnosti, či neodflakujete rovnako aj prezentované služby. Preto sa tento významný bod dostal ako posledný do môjho zoznamu.


A čo vy? Čo by ste pridali? Čo určite nesmie úspešná stránka zanedbať?

Zanechajte komentár! Každý nápad sa ráta!

Napísať prvý komentár

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Chcem

Váš email je u nás v bezpečí. Pozrite si zásady ochrany osobných údajov. Audit vykonáme do 72 hodín a odošleme vám na email PDF s reportom.